fbpx
Ute nu – nya Autodesk Maya LT 2018

Ute nu – nya Autodesk Maya LT 2018

I går släpptes Autodesk Maya LT 2018, den för spelutvecklare anpassade versionen av Autodesk Maya. Och med den en serie nyheter och förbättringar:

Modellering

Maya LT 2018 har en nykodad UV-editor som förenklar gränssnittet och lanserar nya UV-funktioner och förenklade arbetsflöden.

Maya LT 2018 introducerar en ny intelligent stacking-funktion och möjligheten att automatiskt distribuera UV så att användaren kan få utfört UV-arbetet snabbare.

Skapa hårda ytor och tekniska modelleringsuppdrag mer effektivt med prestandaförbättringarna i Booleans-verktygen, och ett nytt Circularize-verktyg som skapar tillplattade diskytor på vilken mesh som helst.

Att skulptera dina spel-assets i Maya LT 2018 är enklare med stöd för topologisk symmetri, stöd för vektordisplacement-baserad stamping som kan generera komplexa former med överhäng som t.ex. öron eller svampar. Flooding är nu tillgänglig för flesta penslar för snabba justeringar för hela meshen.

Animation

Få bättre kontroll över klipp med Maya LTs Modern Time Editor nya funktioner.

Maya LTs Graph Editor arbetsflöde har finslipats efter användarfeedback – Curve Selection och translation är justerade att likna arbetsflödet i Classic Graph Editor. Autoframe har har förbättrats och finjusterats; icke-viktade curves är nu default curve-typ; multipla tangenter på valda keyframes kan nu enkelt flyttas på en gång utan at behöva selektera varje tangent. Färger kan nu anpassas i Modern Graph Editor för ökad kontroll genom visuella preferenser.

Modern Graph Editor UI har finslipats. Default färgschema och splinedesign har uppdaterats för att reducera visuell kontrast, automatiska value lines har lagts till, och menyobjekt och layout har uppdaterats för att likna Classic Graph Editor.

Viewport

Maya LT 2018 introducerar transparenta skuggor som kastar korrekta 1-bit skuggor och ambient (SSAO) i grafikkort med transparenta texturmappar. Det gör det möjligt för viewport-skuggor att synas i scener som tidigare inte stödde dem. Maya LT 2018:s viewport har också genomgått över 90 buggfixar inkl.  prestandaförbättringar.

Läs mer

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *