Chaos Group meddelar att man släppt uppdateringen V-Ray 3.6 for Maya, och med den en serie programnyheter. V-Ray 3.6 for Maya stöder Autodesk Maya 2018. Uppdateringen är gratis för alla V-Ray 3 for Maya-kunder. En sammanfattning av nyheterna:
HYBRID RENDERING: V-Ray GPU CUDA renderar nu på CPU såväl som GPU för att dra full nytta av all tillgänglig hårdvara
FULL LIGHT SELECT RENDER ELEMENT: Renderar individuella ljuskällor eller grupper av ljuskällor som separata renderingselement, med fullt stöd för global illumination, reflektioner och refraktioner för korrekt ljusmixning i post production
CRYPTOMATTE: Skapar automatiskt ID-mattes med stöd för transparens, djuposkärpa och rörelseoskärpa. Snabbar upp compositing-arbete i Foundry Nuke eller i Fusion.
NVIDIA NVLINK: Stöd för delat GPU-minne över NVLink-kompatibla grafikkort.
MDL MATERIALS: NVIDIAs universella materialformat stöds nu i V-Ray for Maya, det gör att MDL-material skapade i t.ex. Substance Designer kan appliceras på assets och scener.
VIEWPORT 2.0 IMPROVEMENTS: V-Ray ljus kan nu lysa upp objekt i Viewport 2.0, vilket underlättar ljussetups mycket. Direkt support för omgivningsreflektioner och V-Ray material har också lagts till.
För detaljerad lista av allt nytt, se denna dokumentation på Chaos Groups hemsida.