fbpx
Nya V-Ray 3.6 for SketchUp är släppt

Nya V-Ray 3.6 for SketchUp är släppt

I senaste versionen V-Ray 3.6 for SketchUp finns en rad nyheter, kompletteringar och förbättringar. Fri att ladda ner för alla V-Ray 3.x for SketchUp-kunder. Ett gratis webinar den 5 december visar allt nytt. Anmäl dig här. Ett urval bland nyheterna:

Adaptive Lights: Gör att scener med många ljuskällor kan renderas upp till 700% snabbare än tidigare!

Nytt gränssnitt: Hela V-Ray for SketchUp:s gränssnitt är mer avskalat och enklare, med bättre stöd för 4K-monitorer.

Viewport rendering (VPR): Rendera live direkt i SketchUp:s viewport. Med nya Viewport rendering kan du enkelt välja ut och rendera flera regioner på en gång, och snabbt mixa mellan V-Ray rendering och SketchUp-modellen med +/- snabbknappar för att kontrollera genomskinligheten.

Kraftfull GPU- hybridrendering: V-Ray 3.6 for SketchUp ger snabbare, mer kraftfull GPU-renderingsmöjligheter, med stöd för Aerial perspective, Displacement, Subsurface scattering, Matte/shadows med mera. Dessutom, körs V-Ray GPU på NVIDIA CUDA kan all tillgänglig hårdvara utnyttjas fullt ut, inkl. CPU och GPU.

2D displacement: Lägg snabbt till ytdetaljer utan extra modellering med optimerad 2D displacement – perfekt för arkitektmaterial som murverk och sten.

Nya texturmappar: Finjustera känslan i din scen med nya gradient-, färgtemperatur- och procedurala noisetexturmappar.

Asset manager: Hantera alla dina scenfiler på ett ställe. Bestäm filsökvägar, skapa arkiv med scener och håll koll på assets som texturer, IES-filer och proxy-objekt.

Kompatibel med VRscans: Nu kompatibel med material från VRscans, dvs. verkliga skanningar av fysiska material. Få tillgång till över 600 fotorealistiska material som du drag-släpper i scenen och som ger en högre nivå av realism.

Läs mer

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *