fbpx
IKEA använder sig av V-Ray för att skapa fotorealistiska bilder

IKEA använder sig av V-Ray för att skapa fotorealistiska bilder

Varje år printas 200 miljoner kopior av IKEA-katalogen. Över 2 biljoner människor besöker IKEA:s hemsida. Varje katalog innehåller 9.000 produkter och webbsidan inkluderar flertalet variationer av varje produkt. 

Denna enorma mängd av bilder har fått IKEA att tänka om och börjat använda sig mer och mer av CGI och skapa fotorealistiska bilder med hjälp av V-Ray och 3ds Max.

I videon berättar projektledare och 3D Artister om IKEA:s pipeline och om fördelarna med att använda V-Ray för att skapa fotorealistiska bilder.

Fanny Hagberg 3D Artist – ”bästa betyget är när betraktaren inte kan se skillnad på ett riktigt foto och en 3D-bild, vilket är exakt vad vi strävar efter.”

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.