V-Ray Next for Rhino – ute nu!

V-Ray Next for Rhino – ute nu!

Nu har Chaos Group släppt V-Ray Next for Rhino med senaste generationens renderingsteknologi. Tidigare har man släppt V-Ray Next för bl.a. Autodesk 3ds Max, Maya och SketchUp. Dags nu för McNeel’s Rhinoceros. Bland allt nytt (se hela listan här):

Adaptive Dome Light: Rendera snabbare, renare och mer exakt med bildbaserad ljussättning som är upp till 7 ggr snabbare. Med nya Adaptive Dome Light behövs inte längre Portal-ljuskällor för interiörer sättas upp.

Mer exakta förhandsgranskningar i viewport: Få mer exakt preview av dina material i Rhino-viewporten med bättre reflektioner, refraktioner, bump maps med mera.

Automatiserade snapshots och batch-rendering: Med V-Ray Batch kan du schemalägga renderingsjobb till V-Ray Swarm eller Chaos Cloud, vilket gör det lätt att rendera snapshots från samma projekt eller vinklar från multipla Rhino-filer på en gång.

Kraftfull scriptning: Använd RhinoScript och Python för att programmera V-Ray Next att göra ännu mer för dig, t.ex. automatisera scen-hantering eller nå parametrar som inte syns i användargränssnittet.

Lätt att ändra storlek på ljuskällor: Justera storlek och skuggor på ljuskällor utan att påverka deras intensitet. Ändra storleken på duplicerade lampor genom att bara ändra på en.

”Metalness”: V-Ray Material har inbyggt stöd för metalliska reflektioner (”Metalness”) för ökad kompatibilitet med PBR-material (Physically Based Rendering) från t.ex. Substance Designer.

Förenklade renderingsinställningar: ett omkodat och uppdaterat användargränssnitt gör det lättare än nånsin att ställa in renderingarna.

Läs mer

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *