Autodesk tillkännagav för en tid sedan att Autodesk Arnold 5.3 med GPU i publik beta ska släppas, och nu finns den tillgänglig som produkt.
Arnolds GPU-accelererade rendering på datorer med NVIDIA RTX ger ökad interaktivitet och hastighet till arbete med look development och ljussättning, vilket spar mycket tid på revsioner och omarbetningar.
Annat nytt i Arnold 5.3
- Adaptiv sampling: omfattande förbättringar på kvalitet och prestanda för adaptiv sampling vilket kortar renderingstider betydande utan att kompromissa med den slutliga bildkvaliteten.
- Förbättrad version av Randomwalk SSS-läge för mer realistisk shading
- Utökad användbarhet för Standard Surface, med mer användarkontroll
- Förbättringar på Operator framework, inkl en ny Include operator och ett användarvänligare sätt att applicera dem
- Förbättringar på precisionen vid bump-mapping
- Bättre sampling med Skydome-lights; mindre brus vid direkt ljussättning/direct illumination
- Uppdateringar som stöder MaterialX, vilket möjliggör att kunna spara ett shading-nätverk som ett MaterialX-look
- Ny procedural Instancer
Mer om Arnold 5.3
Se mer om Autodesk Arnolds release notes och historik här. I detta klipp från Greyscalegorilla recenseras de första intrycken av Arnold 5.3 GPU (beta) med koppling till Cinema 4D. Se FXguide om Arnold 5.3 här. Ladda ner trial-version här.
Läs mer