Autodesk Arnold 5.3 ute nu

Autodesk Arnold 5.3 ute nu

Autodesk tillkännagav för en tid sedan att Autodesk Arnold 5.3 med GPU i publik beta ska släppas, och nu finns den tillgänglig som produkt.

Arnolds GPU-accelererade rendering på datorer med NVIDIA RTX ger ökad interaktivitet och hastighet till arbete med look development och ljussättning, vilket spar mycket tid på revsioner och omarbetningar.

Annat nytt i Arnold 5.3

  • Adaptiv sampling: omfattande förbättringar på kvalitet och prestanda för adaptiv sampling vilket kortar renderingstider betydande utan att kompromissa med den slutliga bildkvaliteten.
  • Förbättrad version av Randomwalk SSS-läge för mer realistisk shading
  • Utökad användbarhet för Standard Surface, med mer användarkontroll
  • Förbättringar på Operator framework, inkl en ny Include operator och ett användarvänligare sätt att applicera dem
  • Förbättringar på precisionen vid bump-mapping
  • Bättre sampling med Skydome-lights; mindre brus vid direkt ljussättning/direct illumination
  • Uppdateringar som stöder MaterialX, vilket möjliggör att kunna spara ett shading-nätverk som ett MaterialX-look
  • Ny procedural Instancer

Mer om Arnold 5.3

Se mer om Autodesk Arnolds release notes och historik här. I detta klipp från Greyscalegorilla recenseras de första intrycken av Arnold 5.3 GPU (beta) med koppling till Cinema 4D. Se FXguide om Arnold 5.3 här. Ladda ner trial-version här.

Läs mer

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *