I dag släppte Foundry helt nya Modo 13, för kunder med aktivt maintenance kan ladda ner Modo 13 härifrån. Bland de stora nyheterna hittar man:
GPU Rendering med AMD Radeon Pro Render
AMDs GPU-accelererade path-tracer Radeon Pro Render™ är nu ett av Modos utbud av kraftfulla renderingsalternativ starten på ökad renderingsflexibilitet och förbättrade API i Modo.
MeshFusion – nu med KitFusing
Modo 13.0 introducerar KitFusing som gör det möjligt att definiera endast en del av en modells mesh/geometri att användas i Booleanska operationer parallellt med Relax Edge och Find Shortest Path-selektion för att accelerera arbetsflödet.
Bättre animationsarbetsflöde med Layering Systems
Med nya Animation Layers får du oförstörande redigering av specifika händelseförlopp; varje lager kan kontrolleras att ersätta eller adderas i ett arbetsflöde uppifrån-och-ner.
Förbättrat användargränssnitt
Med Modo 13 kan man drag-och-släppa hela scener från preset-browsern, läses in som en referens eller som ett proxy-objekt, vilket ger ökad flexibilitet när assets ska återanvändas.
Mer procedurala modelleringsmöjligheter med Arrays
Arrays är ett nytt tillägg till Modos riggningssystem som öppnar upp för avancerad lagring, manipulering och data-output i ett stort antal olika former, vilka ger användaren ännu mer kreativa möjligheter i Modo.
Modo Bridge – stöd för Unity
Modo Bridge for Unity kompletteras med samma funktionalitet som fanns i Unreal Bridge, nu genom ett delat gränssnitt för att strömlinjeforma samarbetet vid utveckling av realtidsscener.
Se mer på produktsidan här.
Prisexempel, nya licenser
- Permanent singel (inkl obligatorisk 1 år Maintenance): 17.000 SEK + moms
- Permanent Multi-Seat (inkl obligatorisk 1 år Maintenance): 29.700 SEK + moms