Foundry Mari 4.6 ute nu

Foundry Mari 4.6 ute nu

Foundry har släppt den omfattande uppdateringen 4.6 av textureringsprogrammet Mari.

Nyheter i Mari 4.6

Här är ett urval av nyheterna. Se mer i filmen nedan och den kompletta listan här.

Geo-Channels

Mari 4.6 utökar sitt Material System till att inkludera Geo-Channels som gör det möjligt för materialutseenden att styras av geometrimappar som Ambient Occlusion och Curvature.

Hopfällbara noder

Alla Mari-noder är nu hopfällbara i tre lägen: expanded, collapsed och connected only.

Anpassningsbar material-ikon

Anpassa dina material ikoner för att få önskat utseende på dina samlade material.

V-Ray shader

Tidigare V-Ray shadern har ersatts av en ny shader från utvecklarna Chaos Group.

Voronoi

Voronoi Procedural Node har tillkommit vilken genererar Voronoi-mönstrade celler.

Vector Combine

Vector Combine har tillkommit för att kombinera fyra input-komponenter till en enda output-vektor.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *