Autodesk Arnold 6 ute nu!

Autodesk Arnold 6 ute nu!

Nya renderaren Arnold 6 från Autodesk har släppts. Nu med ökad interaktivitet, flexibilitet och skalbarhet. Arnold 6 kan användas för produktionsrenderingar via både CPU och GPU.

Interaktivitet: GPU-rendering gör det möjligt att arbeta i realtid i nära slutlig renderingskvalitet.

Flexibilitet: välj enkelt mellan GPU och CPU med samma gränssnitt, noder och inställningar.

Skalbarhet: rendera på flera GPU:er med NVIDIA NVLink, eller använd CPU för rendera stora projekt över renderingsfarm.

Ny licensmodell: Arnold 6 finns som Single-User Subscription, vilket är helt nytt. Se mer här.

Fler features och förbättringar finns att studera i sin helhet i release notes här.

In English

Arnold 6 can now be used for production rendering on both CPU and GPU.

From real-time look development to interactive lighting, Arnold GPU helps bring speed and power to user workflows, resulting in shorter iteration cycles and reviews. The ability to switch seamlessly between CPU and GPU rendering gives artists greater flexibility and provides efficiency gains for artists and studios of all kinds. Arnold 6 also introduces several new features including on-demand texture loading, improved support for Open Shading Language (OSL), new USD components and OpenVDB volumes. For a complete release notes list, see here.

Arnold 6 is now also available as Single-User Subscription license. Read more here.

Läs mer

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *