Nu finns den branschdominerande GPU-renderaren Redshift i version 2.0. Förutom en rik flora av förbättringar och nya features är kompatibilitet med Autodesk 3ds Max (2013 +) förmodligen det som smäller högst. Sedan tidigare finns Redshift för Autodesk Maya och Autodesk Softimage. Senare i år planeras lansering även för Houdini och Cinema 4D. Läs mer om produkten här.
Key Redshift 2.0 features
Nyheterna gäller alla programplattformar och bidrar samtliga till radikalt förbättrade renderingsresultat:
Volumetrics (OpenVDB) – Render clouds, smoke, fire and other volumetric effects with production-quality results (initial support for OpenVDB volume containers)
Nested dielectrics – Accurately simulate the intersection of transparent materials with realistic results and no visual artifacts
New BRDFS and linear glossiness response – Model a wider variety of metallic and reflective surfaces via the latest and greatest in surface shading technologies (GGX and Beckmann/CookTorrance BRDFs)
New SSS models and single scattering – Attain more realistic results with support for improved subsurface scattering models and single-scattering
Redshift Material – Utilize a more intuitive, PBR-based main material, featuring effects such as dispersion/chromatic aberration
Multiple dome lights – Combine multiple dome lights to create more compelling lighting
alSurface support – Access full support for the Arnold shader without having to port settings
Baking – Save considerable amounts of rendering time with baking for lighting and AOVs