fbpx
V-Ray 5 for Unreal har släppts!

V-Ray 5 for Unreal har släppts!

V-Ray 5 för Unreal ger dig mer precision, snabbare arbetsflöden och bättre kompatibilitet med V-Ray 5-applikationer. Nu får du större kontroll över parametrarna för light baking för att anpassa scenbelysningen till dina önskemål.

Du kan dessutom finjustera genom efterbehandling i den nya V-Ray Frame Buffern, och dra nytta av snabb interaktiv rendering på CPU-konfigurationer.

Vad är nytt i V-Ray 5 for Unreal?

Anpassade light baking-kontroller. Du har mer kontroll över V-Ray Bake än någonsin tidigare. Du kan justera parametrar för global belysning, sampling och brusnivåer för att generera lightmaps som är optimerade för just dina projekt. Alternativt kan du fortfarande använda praktiska kvalitetsförinställningar för ett snabbt och enkelt arbetsflöde.

Coat layer. Du kan använda Coat-lagret i V-Ray-materialet för att enkelt bygga material som lackerat trä eller belagd metall.

Selektiv export till V-Ray scen. Användare kan spara tid och resurser när de skapar referensscener genom att exportera endast de specifika objekt som de behöver överföra till andra V-Ray-applikationer.

Blue Noise sampling. Med Blue Noise sampling får användare mindre brus i sin bild med samma mängd sampling. Smidigare resultat kan uppnås när skärpedjup och rörelseoskärpaeffekter används.

Inbyggd Post-processing. Den nya Frame Buffern ger användarna möjlighet att finjustera renderingar och få det perfekta utseendet direkt från renderaren. Med Layer-kompositören kan renderings-element kombineras, färgkorrigeringar göras och finjusteringar läggas till utan bildredigerare från tredje part.

Snabb denoising på CPU. Med den nya Intel® Open Image Denoise-motorn kan användare minska brus under interaktiv rendering på alla CPU-konfigurationer – perfekt för installationer som inte har en NVIDIA GPU.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras.