fbpx

WEBINAR FÖR SPELUTVECKLARE

Maximera och hantera din produktivitet med Autodesk Media & Entertainment Collection

Lär dig hur du kan dra nytta av de senaste produktions-arbetsflödena i Maya 2022 och 3ds Max 2022. För att säkerställa att du kan arbeta från vilken plats som helst, med tillgång till rätt digitala tillgångar (assets), hanterar vi projektet i webinaret med ShotGrid.

Se webinaret direkt

Inspelad session. Titta när det passar dig.

Gratis

Registrera dig för att se sessonen gratis.

Titta på webinaret nu

Vad får jag lära mig i webinaret?

I detta webinar om de senaste arbetsflödena i Autodesk Media & Entertainment Collection – speciellt riktat till dig som arbetar med speldesign och spelutveckling – får du lära dig:

Generell information:

  • Vad som ingår i Autodesk Media & Entertainment Collection
  • Vad speldesigners och spelutvecklare använder de medföljande programmen till
  • Nya specialiserade arbetsflöden för spelindustrin

Specifikt om 3ds Max 2022:

  • Viewport-förbättringar så som Roughness Support, Clearcoat Support och Multi-Viewport Tonemapping
  • Renderingsförbättringar så som HDRI Loader, Bitmap Random Tiling, nya Simplified PBR Shaders och PBR-import
  • Modelleringsförbättringar så som Retopology Modifier, Retopology-algoritmer, förbättrad Subdivide Modifier ochny Mesh Cleaner Modifier
  • Prestandaförbättringar så som snabbare Auto-Smooth och förbättrade Extrude-funktioner

Specifikt om Maya 2022:

  • Förfinad och förbättrad uppstartsupplevelse
  • Sök efter verktyg, funktioner, commands och objekt
  • Modelleringsnyheter så som Sweep mesh, Game Vertex Count-plugin och förbättrad Vertex Color-display
  • Riggningsnyheter så som Solidify Deformer, Component Tags, Deformer Falloffs och Morph Deformer
  • Animationsnyheter så som Time Slider Bookmarks-förbättringar, ny Ghosting Editor och förbättringar i Graph Editor
  • Bifrost-nyheter så som Interactive Sliders, Dynamic Constans och snabbare laddtider
  • Skapa VR för Maya med stöd för Oculus Rift och HTC Vive
  • USD-nyheter

Hur man hanterar projekt i ShotGrid:

  • Vilka problem och utmaningar löser ShotGrid?
  • Projektshantering
  • Produktionsledning
  • Kreativt samarbete
  • Spårning och rapportering
  • Kundkommunikation
  • Integrationer
  • Automatisering

Vem talar under webinaret?

Jean-Pierre van Gastel
Technical Sales Specialist på Tech Data
Certifierad Autodesk Instructor
Certifierad Unity Instructor

Jean-Pierre är en del av Autodesks distributions-ekosystem och stöttar Autodesk och Autodesks återförsäljarkanal i EMEA-regionen. Han spenderar mestadels sin tid med att demonstrera och föreläsa om Autodesks Media- och Entertainment-produkter.

Om Creative Tools som arrangerar webinaret

Detta webinar arrangerades av Creative Tools – skandinaviens största Media & Entertainment-återförsäljare. Vi är din helhetsleverantör och huvudkontakt för alla 2D- och 3D-inköp, och erbjuder mjukvara och hårdvara från ledande varumärken som Autodesk, Artec, Adobe, Chaos Group, Formlabs, Maxon, MakerBot, and Ultimaker.

Maximera din lönsamhet genom att samarbeta med oss

Låt oss se över din nuvarande licenspool för att kunna presentera den mest kostnadseffektiva, optimerade lösningen för dina specifika behov. Om så önskas kan vi även erbjuda en finansieringslösning för att fördela dina licenskostnader optimalt över året.

Titta på webinaret nu