fbpx
Webinar: The Future of Look Development: Empowering Artists with OpenPBR

Webinar: The Future of Look Development: Empowering Artists with OpenPBR

Vad handlar webinaret om?

Webinaret handlar om den senaste utvecklingen inom datorgrafik, specifikt inriktat på OpenPBR, en öppen källkods-skuggningsmodell. Detta webinar arrangeras av Autodesk, Adobe och Lucasfilm och kommer att utforska följande huvudteman:

  • Rollen av öppna standarder i datorgrafik: Diskussionen kommer att fokusera på hur öppna standarder, som OpenPBR, bidrar till bättre visuella resultat och underlättar samarbete över olika team och projekt.
  • Hur OpenPBR hjälper artister: Webinariet kommer att visa hur OpenPBR möjliggör för artister att skapa och dela fantastiska material mellan olika verktyg, vilket effektiviserar arbetsflöden och främjar kreativitet.
  • Samarbete för att utveckla standarden: Det kommer att ges insikter i hur företag som Autodesk, Adobe och Academy Software Foundation (ASWF) arbetar tillsammans för att vidareutveckla OpenPBR för att möta industrins behov.

Webinariet riktar sig till professionella inom VFX, animation och spelutveckling och kommer att ge deltagarna en djupare förståelse för OpenPBRs betydelse och tillämpning inom datorgrafik.

Hur deltar jag?

Webinariumet äger rum den 6 dec kl. 18:00 (CEST). Delta live för att få svar på dina frågor om rör den tekniska aspekten av OpenPBR, dess funktioner och fördelar jämfört med andra skuggningsmodeller.. 

Registrera dig nu genom att fylla i formuläret på registreringssidan.

Webinaret hålls på engelska.

Talare Att Se Fram Emot:

Jonathan Stone: Lead Rendering Engineer, Materials and Shading, vid Lucasfilm Advanced Development Group. Jonathan har arbetat med realtidsrendering och look development-teknologi för produktioner som ”The Mandalorian” och ”Star Wars: The Force Awakens”. Han är också huvudutvecklare för ”MaterialX” och har tidigare lett grafikutvecklingen hos Double Fine Productions.
Guido Quaroni: Senior Director of Engineering of 3D & Immersive hos Adobe. Guido övervakar teamen för Adobe Dimension, Adobe Medium och Substance by Adobe. Han har tidigare arbetat på Pixar i 24 år, där han deltog i produktioner som ”Monsters University” och ”Toy Story 3”, och övervakade grafik- och animation mjukvaran inklusive USD och Presto.
Frederic Servant: Director of Engineering hos Autodesk. Frederic ansvarar för utvecklingsteam för Arnold, Bifrost, Flame, look development och färgstyrning. Innan han kom till Autodesk, arbetade Frederic som R&D Engineer på The Mill i London och La Maison i Paris.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *